Pre-service teachers' approaches in function problem solving: A comparative study between Cyprus and Italy, Quaderni di Ricerca in Didattica Mathematica, vol.1, issue.2, pp.9-23, 2010. ,
Concept image and concept definition in mathematics, with special reference to limits and continuity, Educational Studies in Mathematics, vol.12, pp.151-169, 1981. ,
Perspective on activity theory, 1999. ,
Approaching functions: Cabri tools as instruments of semiotic mediation, Educational Studies in Mathematics, vol.66, pp.317-333, 2007. ,
à paraître) Technologies et études des pratiques enseignantes: études de cas et éclairages théoriques, Recherche en Didactique des Mathématiques, vol.31, issue.3, 2011. ,
Bases d'exercices en ligne et phénomènes d'enseignement-apprentissage, Repère IREM, vol.62, pp.71-84, 2006. ,
The co-emergence of machine techniques, paper and pencil techniques, and theoretical reflection: a study of CAS use in secondary school algebra, International Journal for Computer Algebra in Mathematics Education, vol.11, pp.205-263, 2006. ,
Problèmes de dénombrement et émergence de premiers modèles fonctionnels, Recherche en Didactique des Mathématiques, vol.29, issue.3, pp.247-303, 2009. ,
Des utilisations du tableau par des professeurs de mathématiques en classe de seconde, Recherches en Didactique des Mathématiques, vol.23, issue.3, pp.389-424, 2003. ,
Students conceptions: an introduction to a formal characterization, Cahier Leibniz, Numéro, vol.65, 2002. ,
Semiotic mediation in the mathematics classroom. Artifacts and signs after a Vygotskian perspective, Handbook of International Research in Mathematics Education, pp.746-783, 2008. ,
à paraître) Technologies et études des pratiques enseignantes: études de cas et éclairages théoriques, 2011. ,
Bases d'exercices en ligne et phénomènes d'enseignement-apprentissage, Repère IREM, vol.62, pp.71-84, 2006. ,
Pre-service teachers' approaches in function problem solving: A comparative study between Cyprus and Italy, Quaderni di Ricerca in Didattica Mathematica, vol.1, issue.2, pp.9-23, 2010. ,
46 2.b Travail dans les domaines F1 et F2 au lycée et à l'université : des décalages entre activité attendue et activité réelle mais aussi des apprentissages, intentionnels ou incidents, p.50 ,
60 3.c L'articulation de F1 et F2 avec les technologies en terminale, la préparation du travail local, perspectives, p.78 ,