M. A. Gagatsis-a, Pre-service teachers' approaches in function problem solving: A comparative study between Cyprus and Italy, Quaderni di Ricerca in Didattica Mathematica, vol.1, issue.2, pp.9-23, 2010.

T. D. Vinner-s, Concept image and concept definition in mathematics, with special reference to limits and continuity, Educational Studies in Mathematics, vol.12, pp.151-169, 1981.

E. Y. Miettinen-r and . L. Punamäki-r, Perspective on activity theory, 1999.

F. R. Laborde-c and . A. Mariotti-m, Approaching functions: Cabri tools as instruments of semiotic mediation, Educational Studies in Mathematics, vol.66, pp.317-333, 2007.

G. G. Vandebrouck-f, à paraître) Technologies et études des pratiques enseignantes: études de cas et éclairages théoriques, Recherche en Didactique des Mathématiques, vol.31, issue.3, 2011.

H. M. Vandebrouck-f, Bases d'exercices en ligne et phénomènes d'enseignement-apprentissage, Repère IREM, vol.62, pp.71-84, 2006.

K. C. Drijvers-p, The co-emergence of machine techniques, paper and pencil techniques, and theoretical reflection: a study of CAS use in secondary school algebra, International Journal for Computer Algebra in Mathematics Education, vol.11, pp.205-263, 2006.

K. M. Mercier-a and . Schneider-m, Problèmes de dénombrement et émergence de premiers modèles fonctionnels, Recherche en Didactique des Mathématiques, vol.29, issue.3, pp.247-303, 2009.

R. A. Vandebrouck-f, Des utilisations du tableau par des professeurs de mathématiques en classe de seconde, Recherches en Didactique des Mathématiques, vol.23, issue.3, pp.389-424, 2003.

B. N. Gaudin-n, Students conceptions: an introduction to a formal characterization, Cahier Leibniz, Numéro, vol.65, 2002.

B. Bussi and M. G. Mariotti-m, Semiotic mediation in the mathematics classroom. Artifacts and signs after a Vygotskian perspective, Handbook of International Research in Mathematics Education, pp.746-783, 2008.

G. G. Vandebrouck-f, à paraître) Technologies et études des pratiques enseignantes: études de cas et éclairages théoriques, 2011.

H. M. Vandebrouck-f, Bases d'exercices en ligne et phénomènes d'enseignement-apprentissage, Repère IREM, vol.62, pp.71-84, 2006.

M. A. Gagatsis-a, Pre-service teachers' approaches in function problem solving: A comparative study between Cyprus and Italy, Quaderni di Ricerca in Didattica Mathematica, vol.1, issue.2, pp.9-23, 2010.

.. En-ligne, 46 2.b Travail dans les domaines F1 et F2 au lycée et à l'université : des décalages entre activité attendue et activité réelle mais aussi des apprentissages, intentionnels ou incidents, p.50

L. 'enrichissement-du-domaine-de-travail, F. Au-lycée-par-les-modélisations-fonctionnelles-de-situations, and G. , 60 3.c L'articulation de F1 et F2 avec les technologies en terminale, la préparation du travail local, perspectives, p.78