Skip to Main content Skip to Navigation
Theses

Jeux de cadres et dialectiques outil-objet dans l'enseignement des Mathématiques. Une réalisation dans tout le cursus primaire.

Abstract : The author observed a classe from grade 1 to 5. The content of instruction was the notions of length, area and decimal numbers. She parts from the theses that new concepts are acquired by a game with different frames such as physical world, geometrical, numerical or graphical representation. Furthermore, she thinks that there are suitable problems for the whole class to realise this aim.
Complete list of metadatas

https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01250665
Contributor : Jérôme Barberon <>
Submitted on : Tuesday, January 5, 2016 - 10:43:16 AM
Last modification on : Friday, March 27, 2020 - 3:39:21 AM
Long-term archiving on: : Thursday, April 7, 2016 - 3:04:51 PM

Identifiers

  • HAL Id : tel-01250665, version 1

Citation

Régine Douady. Jeux de cadres et dialectiques outil-objet dans l'enseignement des Mathématiques. Une réalisation dans tout le cursus primaire.. Histoire et perspectives sur les mathématiques [math.HO]. Université paris VII, 1984. Français. ⟨tel-01250665⟩

Share

Metrics

Record views

5600

Files downloads

2784