Temporalité des récits sollicitant l'"imaginaire" ou le "vécu" des élèves de cycle 3 : réussites et dysfonctionnements, apprentissages réalisés

Abstract : We shall be interested here in "writings" produced by the pupils of cycle 3, in the school frame. The central question put by this search, has to allow to analyze and to understand the way the pupils of the cycle 3, manage the question of the "temporality" of "narratives".
Keywords : Writings
Document type :
Theses
Complete list of metadatas

https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01233842
Contributor : Abes Star <>
Submitted on : Wednesday, November 25, 2015 - 5:54:06 PM
Last modification on : Friday, June 14, 2019 - 1:30:57 AM
Long-term archiving on : Friday, February 26, 2016 - 4:54:05 PM

Identifiers

  • HAL Id : tel-01233842, version 1

Collections

Citation

Abdel-Kader Khelifi. Temporalité des récits sollicitant l'"imaginaire" ou le "vécu" des élèves de cycle 3 : réussites et dysfonctionnements, apprentissages réalisés. Education. Université Charles de Gaulle - Lille III, 2014. Français. ⟨NNT : 2014LIL30043⟩. ⟨tel-01233842⟩

Share

Metrics

Record views

428

Files downloads

1427