Management fashion: lifecycles, triggers, and collective learning processes, Administrative Science Quarterly, 1999. ,
Les ressources humaines : au-delà des instruments : les institutions in ALLOUCHE, Encyclopédie des ressources humaines, 2003. ,
The Consumption of Management Publications, CEMP, vol.10, 2000. ,
Strategic supremacy, How Industry Leaders create sphere of influence from their portfolio to achieve preeminence, Hypercompétition, 1995. ,
Marketing: critical perspectives on business and management, 2001. ,
Le management de la diversité : Enjeux, fondements et pratiques, Coll. : Recherches en Gestion, 2008. ,
Perishable commodities? Management consultancies and product replacement, Working paper Ninjuengen School of management, 2005. ,
L'approche néo-institutionnelle des organisations, Repenser la stratégie, fondements et perspectives, 1998. ,
The Utilization Process: A Conceptual Framework and Synthesis of Empirical Findings, Administrative Science Quarterly, vol.27, issue.4, 1982. ,
DOI : 10.2307/2392533
Les déterminants de l'adoption par l'entreprise d'un instrument de management à la mode, XVème Conférence Internationale de Management Stratégique, Juin, pp.13-16, 2006. ,
L'externalisation : une décision sous influence, 2005. ,
La théorie néo-institutionnelle contribue telle à l'éclairage du concept de RSE, Colloque international : Responsabilité sociale des entreprises : nouveaux enjeux, nouveaux comportements, 2008. ,
Point de vue : pour une épistémologie de l'IE, Revue internationale d'intelligence économique, 2009. ,
Clearing a Path Through the Management Fashion Jungle:. Some Preliminary Trailblazing, 2000. ,
Agents without principles ? The spread of the poison pill trough the Mimetic processes within an interorganizational field : An empirical test, Administrative Science Quarterly, 1989. ,
Nike face à la controverse éthique relative à ses soustraitants, 2005. ,
Management by panacea: Accounting for transience, Journal of Management Studies, 1992. ,
The four phases of strategic management, Journal of Business Strategy, 1982. ,
Understanding radical organizational change: Bringing together the old and the new institutionalism, 1996. ,
Theorizing Change: The Role of Professional Associations in the Transformation of Institutionalized Fields, 2002. ,
Les dispositifs de gestion : des modes managériales imposées, EDF R&D Groupe Facteurs, Management Studies in an Academic Context, 1994. ,
Strategic attributes and performance in the BCG matrix-a PIMS-based analysis of industrial product businesses, 1982. ,
The Use of Expert Judges in Scale Development: Implications for Improving Face Validity of Measures of Unobservable Constructs, Journal of Business Research, 2004. ,
Comment penser l'action collective ? Théorie des mythes rationnels in Damiel L'action collective : coordination, conseil, planification, Annales Littéraires de l'université Franche-comté, Modes of Interorganizational Imitation : The Effects of Outcome Salience, 1997. ,
The Use of the Industry Attractiveness--Business Strength Matrix in Strategic Planning, 1983. ,
Organizational Change as Discourse : Communicative Actions and Deep Structures in the Context of Information Technology Implementation, 2001. ,
Linking Organizational and Field-Level Analyses: The Diffusion of Corporate Environmental Practice, Organization & Environment, vol.14, issue.2, 2001. ,
DOI : 10.1177/1086026601142001
Personal influence: The part played by people in the flow of mass communications, 1955. ,
The Evolution of Management Consultancies in The Diffusion of American Organizing Principles to Europe, Country Competitiveness, Technology and the Organizing of Work, 1993. ,
The Measurement of Observer Agreement for Categorical Data, Biometrics, 1977. ,
Bruce Henderson comme fondateur de la pensée stratégique, Revue française de gestion, Le discours politique, pp.Que sais-je, 1998. ,
L'introduction de la comptabilité analytique en France : de l'institutionnalisation d'une pratique de gestion, 2000. ,
The corruption of management techniques by organizations, Human Relations, 2002. ,
Institutionalized Organizations: Formal Structure as Myth and Ceremony, American Journal of Sociology, vol.83, 1977. ,
The organization of societal sectors : propositions and early evidence The institutionnalism in Organizationnal Analysis, 1991. ,
-L'évolution des pratiques de gestion, Etude du développement des Cercles de Qualité dans les entreprises françaises, Economie et sociétés, Série Sciences de Gestion, 1984. ,
L'institutionnalisation des pratiques de gestion de projet dans les projets de systèmes d'information, Actes du congrès de l'ASAC, 1990. ,
Boxing up or Boxed in?: A Short History of the Boston Consulting Group Share/ Growth Matrix, Journal of Marketing Management, vol.59, issue.2, 1991. ,
DOI : 10.2307/1250669
Dangerous company : The consulting powerhouses and the businesses they save and ruin, 1997. ,
The external control of organizations : A resource dependence perspective, 1978. ,
Managing sceptically : A critique of organizational fashion The Politics of Management Knowledge, 1996. ,
Business Competitor Intelligence: Methods for Collecting Organizing and Using Information, 1984. ,
Fashion and Utopia in Management Thinking, 2000. ,
The Institutionalization of Institutional Theory, in Handbook of Organization Studies, 1996. ,
Marketing planning for improved performance : a comparative analysis, International Marketing Review, 1988. ,
La mode comme processus de coordination dans un secteur: Le cas de l'industrie du prêt-à porter, Perspectives en Management Stratégique, Editions EMS, 2004. ,
The functions of methods of change in management consulting, Journal of Organizational Change Management, 1997. ,
The European Corporation: Strategy, Structure and Social Science, 2000. ,
p.24 II, p.25 ,
III. Les matrices de portefeuilles : une mode managériale ?, p.8385 ,
p.87 A. Critiques relatives à la mise en oeuvre des matrices de portefeuille, 89 C. Critiques relatives à la conception des matrices de portefeuille, p.91 ,
Section 3, p.96 ,
discours ayant fait la promotion d'une pratique vastement diffusée, p.119 ,
p.120 1. La matrice BCG : une pratique vastement diffusée, pp.122-123 ,
Section 3, p.131 ,
p.171 II, p.175 ,
Section 3, p.177 ,
p.182 A. L'email d'invitation, p.184 ,
p.186 II. Organisation du questionnaire, p.189 ,
p.193 A. Définition de l'échantillon. p.194 B. Administration du questionnaire auprès de l'échantillon. p.197 C. Caractéristiques des répondants de l'échantillon, p.203 ,
Section 3, p.236 ,
La diffusion d'une pratique de gestion repose-t-elle sur un phénomène de mode managériale ?, p.242 ,