Definitions of instructional design, 1996. ,
From object composition to model transformation with the MDA, the 39th International Conference and Exhibition on Technology of Object-Oriented Languages and Systems (TOOLS39), pp.29-32, 2001. ,
Sur les principes de base de l'ingénierie des modèles, L'OBJET: Software, Databases , Networks, pp.145-156, 2004. ,
Rapport de synthèse de l'AS CNRS, 2004. ,
MDA : Vers un important changement de paradigme en genie logiciel. Développeur référence, 2002. ,
Software design and structuring. In: Software engineering, lifetime contributions to software development, management and research, pp.978-0137035151, 2007. ,
CADMOS: A learning design tool for Moodle courses, First Moodle research conference, pp.14-15, 2012. ,
A classification framework for educational modeling languages in instructional design, the 6th IEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT-06), pp.1216-1220, 2006. ,
Handbook of Visual Languages for Instructional Design: Theories and Practices. Information Science Reference, 2005. ,
DOI : 10.4018/978-1-59904-729-4
Espace Technologique Langages et IDM In: Synthèse de l'AS CNRS sur l'Ingénierie Dirigée par les Modèle, 2003. ,
Mda for SoC embeddeb systems design, intensive signal processing experiment, SIVOES-MDA workshop at UML 2003, pp.20-24, 2003. ,
IMS learning design : la flexibilité pédagogique au service des besoins de l'e-formation, 2005. ,
Un outil réflexif pour concevoir un scénario pédagogique intégrant les TIC, Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH'2003), pp.15-17, 2003. ,
Bricoles : une approche dispositive des applications web 2.0 utilisables pour enseigner, Actes de la conférence Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.27-29, 2007. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00161480
Ingénierie dirigée par les modèles pour la construction de dispositifs pédagogiques sur des plateformes de formation, 2007. ,
Contextualisation de dispositifs pédagogiques sur des applications web 2.0. In: Actes du colloque AREF : Actualité de la Recherche en Education et en Formation, pp.28-31, 2007. ,
Odp-rm : Un cadre de réingénierie des systèmes de formation In: Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Education et la Formation, 2005. ,
Repenser l'ingénierie des EIAH par des enseignants concepteurs, Usages, usagers et compétences informationnelles au XXIème siècle, pp.159-193, 2008. ,
Chaînes éditoriales Scenari et unité ICS : solutions pour la production documentaire numérique, Distances et savoirs, pp.421-442, 2003. ,
Classification of model transformation approaches, Workshop on the Generative Techniques in the Context Of Model-Driven Architecture (OOPSLA'03), 2003. ,
Implementing Learning Design: The Learning Activity Management System (LAMS), Proceedings of the 20th Annual Conference of the Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education, 2003. ,
Visualising learning design in LAMS: a historical view, Proceedings of 2010 European LAMS & Learning Design Conference : sharing great ideas, pp.15-16, 2010. ,
Scénariser une situation d'apprentissage collective instrumentée : réalités, méthodes et modèles, quelques pistes, International Journal of Technologies in Higher Education, vol.4, issue.2, pp.9-2008, 2008. ,
MDEduc, ACM SIGWEB Newsletter, vol.2008, issue.Summer, 2007. ,
DOI : 10.1145/1377501.1377506
Concevoir des scénarios pédagogiques exécutables avec des patrons de conception pédagogiques, Actes de la conférence Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.119-130, 2007. ,
L'IDM pour la construction d'un environnement intégré support à la scénarisation pédagogique, Actes des 5èmes journées sur l'Ingénierie Dirigée par les Modèles, pp.25-26, 2009. ,
Le couplage "scénario -traces, Exemple du langage LDL. In : Cinquième école thématique du CNRS sur les EIAH "Personnalisation des EIAH". [George et Derycke, 2005. ,
Conceptions et usages des plates-formes de formation In: Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Education et la Formation, pp.51-64, 2005. ,
From SCORM to Common Cartridge: A step forward, Computers & Education, vol.54, issue.1, pp.88-102, 2005. ,
DOI : 10.1016/j.compedu.2009.07.009
Describing learner support : An adaptation of IMS-LD Educational Modelling Language. Amsterdam (Pays-Bas), the 12th International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED'05), Supporting Learning through Intelligent and Socially Informed Technology, pp.18-22, 2005. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01434288
EdiScénE, un editeur de scénarios d'apprentissage et d'encadrement. In: actes de colloque Technologies de l'Information et de la Communication dans l'Enseignement Supérieur et l'Entreprise (TICE'2006), pp.25-27, 2006. ,
LMS and LCMS: What's the Difference? Accessible à : http://www.learning circuits, 2002. ,
Learning Design Tools, pp.109-135, 2005. ,
DOI : 10.1007/3-540-27360-3_7
Conception d'une base de données. Document technique Accessible à, 2006. ,
Orchestrating Learning Using Adaptive Educational Designs in IMS Learning Design, 5th European Conference on Technology Enhanced Learning, pp.28-29, 2010. ,
DOI : 10.1007/978-3-642-16020-2_9
Tailoring Use Cases for Product Line Modeling, In : International Workshop on Requirements Engineering for Product Lines, 2002. ,
Building DSLs with AMMA/ATL, a Case Study on SPL and CPL Telephony Languages, Proceedings of the 1st ECOOP Workshop DSPD, pp.3-2006, 2006. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/inria-00353580
Making Learning Designs in Layers: The CADMOS Approach In: proceedings of the IADIS Multi Conference on Computer Science and Information Systems, pp.20-26, 2011. ,
Comparison of Eclipse, 19th Annual ACM Conference on Object-Oriented Programming, Systems, Languages, and Applications, Workshop on Best Practices for Model Driven Software Development, pp.24-28, 1996. ,
MetaEdit+: A Fully Configurable Multi-User and Multi- Tool CASE Environment, Proceedings of 8th International Conference, CAiSE'96, pp.20-24, 1996. ,
Domain-Specific Modeling, 2005. ,
DOI : 10.1002/9780470249260
Preface to Learning Design: A Handbook on Modelling and Delivering Networked Education and Training, Journal of Interactive Media in Education 2005(18), 24 août 2005, 2005. ,
DOI : 10.5334/2005-18
Applications of axiomatic design principles: A literature review, Expert Systems with Applications, vol.37, issue.9, pp.6705-6717, 2010. ,
DOI : 10.1016/j.eswa.2010.03.061
Une approche dirigée par les modèles pouur l'intégration de l'accessibilité dans les sytèmes e-learning, 2004. ,
Méta-modélisation UML pour la conception et la mise en oeuvre de situationsproblèmes coopératives, 2004. ,
C:\Windows\Temp\ganesha.xml') ,
$node->tagName=='domaine') { $domaine_id=$node->getAttributeNode('domaine_id')->nodeValue ,
$nodesDomaine->tagName=='matiere') { $matiere_id=$nodesDomaine->getAttributeNode('matiere_id')->nodeValue ,
$nodesModule->tagName=='module_objectifs'){ $module_objectifs=$nodesModule->nodeValue; if ($module_id==0, Ajoute un nouveau module/ $module_id=$ClsAdmin>ajouterUnModule($module_titre ,
$nodesModule->tagName=='sequence'){ $position=0;$inserted=0;$modif=0 ,
} elseif ($nodesSequences->tagName=='sequence_objectifs'){ $sequence_objectifs=$nodesSequences->nodeValue; if ($sequence_id==0 ,
($nodesSequences->tagName=='activite')|| ($nodesSe quences->tagName=='activitequiz')){ $position++; $numero=$nodesSequences->getAttributeNode ,
nodesSequences->childNodes as $nodesActivite){ if ($nodesActivite->tagName=='type'){ $type=$nodesActivite->nodeValue; switch($type){ case 'Titre' : $ttype=0;break; case 'Document(ASSET)' : $ttype=1;break; case 'Ganesha(Chapitre lu)' : $ttype=2;break; case 'Activite terminee' : $ttype=3;break; case 'AICC' : $ttype=4;break; case 'SCORM 1.2' : $ttype=5;break; case 'Activite Collaborative' : $ttype=8;break; case 'Activite Quiz' : $ttype=9;break;} } elseif ($nodesActivite->tagName=='activite_titre'){ $activite_titre=$nodesActivite->nodeValue;} elseif ($nodesActivite->tagName=='description') ,