Skip to Main content Skip to Navigation
Habilitation à diriger des recherches

La praxéologie comme modèle didactique pour la problématique EIAH. Etude de cas : la modélisation des connaissances des élèves

Hamid Chaachoua 1
1 MeTAH
LIG - Laboratoire d'Informatique de Grenoble
Abstract : Authoring learning environments able to manage student models or learning scenarios.requires specific and relevant didactic models that can be computed. We demonstrate in this article that the praxeological model, customizedto be formally represented, fits these requirements. Its implementation is illustrated in the case of student models.
Document type :
Habilitation à diriger des recherches
Complete list of metadata

Cited literature [70 references]  Display  Hide  Download

https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-00922383
Contributor : Hamid Chaachoua <>
Submitted on : Thursday, January 2, 2014 - 12:20:57 PM
Last modification on : Thursday, November 19, 2020 - 1:01:08 PM
Long-term archiving on: : Saturday, April 8, 2017 - 8:27:08 AM

Identifiers

  • HAL Id : tel-00922383, version 1

Collections

Citation

Hamid Chaachoua. La praxéologie comme modèle didactique pour la problématique EIAH. Etude de cas : la modélisation des connaissances des élèves. Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain. Université de Grenoble, 2010. ⟨tel-00922383⟩

Share

Metrics

Record views

1083

Files downloads

7331