Skip to Main content Skip to Navigation
Theses

De l'entrepreneur à l'entreprise : exploration de l'influence des facteurs cognitifs sur la formation de la stratégie des entreprises nouvellement créées

Abstract : We describe the cognitive factors at each stage of a new venture strategic decision making. Bias and heuristics are integrated in a comprehensive framework. 9 cases studies with two longitudinal analyses. Solutions for best advising entrepreneur are proposed.
Document type :
Theses
Complete list of metadatas

Cited literature [104 references]  Display  Hide  Download

https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-00677726
Contributor : Cecile Fonrouge <>
Submitted on : Friday, March 9, 2012 - 1:23:46 PM
Last modification on : Thursday, March 19, 2020 - 12:28:01 PM
Long-term archiving on: : Thursday, June 14, 2012 - 5:36:44 PM

Identifiers

  • HAL Id : tel-00677726, version 1

Collections

Citation

Cécile Fonrouge. De l'entrepreneur à l'entreprise : exploration de l'influence des facteurs cognitifs sur la formation de la stratégie des entreprises nouvellement créées. Gestion et management. Université Montesquieu - Bordeaux IV, 1999. Français. ⟨tel-00677726⟩

Share

Metrics

Record views

4121

Files downloads

31831