Soit y ? B(x, r ? ) Alors, l'hypothèse de continuité nous dit que g(y) ? B(g(x), r) ? A. Donc g(y) ? A, c'est-à-dire y ? g ?1 (A) ,
Development of the process conception of function, Educational Studies in Mathematics, vol.23, pp.247-285, 1992. ,
Analyse dans le suivi de productions d'étudiants de DEUG A en algèbre linéaire, 1990. ,
Advanced Mathematical Thinking, pp.95-126 ,
DOI : 10.1007/0-306-47203-1
On learning fundamental concepts of group theory, Educational Studies in Mathematics, vol.27, pp.267-305, 1994. ,
Some Thoughts on a First Linear Algebra Course Resources for teaching linear algebra, pp.85-106, 1997. ,
Concept image and concept definition in mathematics with particular reference to limits and continuity, Educational Studies in Mathematics, vol.12, pp.151-169, 1981. ,
La théorie APOS et l'enseignement de l'algèbre linéaire, Annales de didactique et de sciences cognitives, pp.157-176, 2005. ,
Cours de topologie, 1 re édition, 1969. ,