H. Bound, The Incredible Journey BV $41

G. Domestic and . Usa, Rank Movie Title Studio Total Gross / Theaters Opening / Theaters Open Maverick WB $101, pp.272-274

A. Ventura, When Nature Calls WB $108, pp.705-742

. Mr, Holland's Opus BV $82, p.29

A. Powers, International Man of Mystery NL $53

D. Bigalow, Male Gigolo BV $65, pp.162-174

L. Croft, Tomb Raider Par, pp.349-47308

J. Neutron, Boy Genius Par, pp.151-164

. Mr, Deeds Sony $126, p.12

L. Croft and T. Raider, The Cradle of Life Par, p.11

. Anchorman, The Legend of Ron Burgundy DW $85, p.10

. Scooby-doo, Monsters Unleashed WB $84, pp.312-29312

A. Vs, Predator Fox $80, p.12

. Garfield, The Movie Fox $75, p.11

. Mr and . Mrs, Smith Fox $186, p.1215

G. Wallace, The Curse of the Were-Rabbit DW $56, p.10

D. Grosses and . Rank, Movie Title Studio Total Gross / Theaters Opening / Theaters Open Close 1 Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest BV $423, p.12

. Borat, Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan Fox $128

. Barnyard, The Original Party Animals Par, pp.311-326

S. Par, 10 - 42 Freedom Writers Par, p.15

J. Baudrillard, Simulacres et simulations, Galilée, Coll. Débat, p.256, 1981.

B. Francis, Cent ans d'aller au cinéma (le spectacle cinématographique aux Etats-Unis, 1896, 1995), 1995.

N. Brenez, De la figure en général et du corps en particulier, p.448, 1998.
DOI : 10.3917/dbu.brene.1998.01

B. David, Inner Views, filmmakers in conversation, p.392, 1987.

G. Debord, La société du spectacle, Coll. Folio, p.320, 2001.

J. and H. Robert, Pour une esthétique de la réception, 1978.

M. Lefebvre, Psycho, de la figure au musée imaginaire, Harmattan, Coll. Champs Visuels, p.254, 1997.

C. Metz, Essais sur la signification au Cinéma, Tome I et II, 2002.

S. Shlomo, Le XXème siècle à l'écran, du Seuil, Coll. XX siècle, p.520, 2004.

T. Shatz, Critical concepts in media and cultural studies, 2004.

M. Vernet, Figures de l'absence, 1988.

D. Vertov, Articles, journaux, projets, Coll. Cahiers du Cinéma, vol.10, issue.18, p.442, 1972.

B. Du-montage, A. , and V. , Esthétique du montage, 2001.

R. Bellour-raymond and . Laurent, Qu'est ce qu'une madeleine, à propos du CD- ROM Immemory, 1997.

S. Eisenstein, MLB, Plongée dans le sein maternel, Hoebeke, Coll. Art et Esthétique, 1999.

S. Eisenstein, Le film : Sa forme, son sens, 1976.

S. Eisenstein, Réflexion d'un cinéaste, 1958.

S. Eisenstein, Mettre en scène, pp.10-18, 1973.

C. Guy, Le purgatoire des sens : Lost Highway, Rouge Profond, Coll. Raccords, 2004.

B. and A. Marie, Hollywood et le rêve américain, 1994.

D. Bordwell, K. Thomson, and S. Janet, The classical Hollywood cinema, 1985.
DOI : 10.4324/9780203358818

N. Burch, La lucarne de l'infini, 1990.

B. Dickenson, Hollywood's New Radicalism, Ed. IB Tauris, vol.232, 2006.

T. Kitano, Rencontre du septième art, 2000.

M. Toby, . Govil-nitin, M. John, and . Richard, Hollywood, l'ellipse et l'infilmé, Harmattan, p.331, 2001.

N. Steve and S. Murray, direction): Contemporary Hollywood Cinema, Routledge, p.338, 2003.

D. Propos, idéologie et de la propagande D " ALMEIDA Fabrice : Images et propagande, 1998.

S. Bernas, La croyance dans l'image, Harmattan, Coll. Champs Visuels, vol.316, 2006.

Z. Brzezinski, The Choice, Global domination or global leadership, 2004.

R. Bourdin, L'idéologie ou l'origine des idées reçues, p.325, 1986.

C. , N. , and S. Edward, La loi du plus fort, Ed. du serpent à plume, 2002.

M. Ferro, Cinéma et Histoire, Gallimard, Coll. Folio Histoire, 1993.

L. Khatib, Filming the modern Middle East, Ed. I.B Tauris, p.242, 2006.

T. Shatz, Critical concepts in media and cultural studies, 2004.

D. Bordwell, The Way Hollywood Tells it, 2006.

I. Blacker, A guide for film and television writing, p.142, 1986.

I. Blacker, The elements of screenwriting, p.142, 1986.

S. Field, The screenwriter's problem solver, p.363, 1998.

F. Propos, image AGEL Henri : L'espace cinématographique, 1978.

P. Barboza, Les nouvelles images, p.128, 1997.

N. Burch, Praxis du cinéma, Gallimard, Coll. Folio, 1986.

. Centre-interdisciplinaire-d, Etudes et de Recherche sur l " Expression Contemporaine, p.300, 1984.

. Réseaux, Cinéma et réception, Hermes Science, vol.18, p.99

G. Screen, G. Centre-glasgow, S. 8qq, and . Théorème, Cinéma des premiers temps, p.140, 1996.

B. Jordan and G. Machine, Film Four Casino Simon West, Touchstone Pictures The Count of Monte Cristo Kevin Reynolds, Spyglass Entertainment Courage under Fire Mimi Leder, Paramount Pictures, DreamWorks SKG The Devil, Martin Scorsese Kevin Kostner, Tig Productions, Majestic Film International Deep Impact Tom Shadyac, 1944.

F. Fatale, Hironobu Sakaguchi Roland Emmerich, Centropolis Film Productions, Twentieth Century-Fox Film Corporation In the Mouth of Madness John Carpenter Martin Scorsese, Miramax Films Roland Emmerich, Centropolis Film Productions, Fried Films The Golden Compass, Brian de Palma, Epsilon Motion Pictures, Quinta Communications Fight Club John Carpenter, Screen Gems, Storm King Productions Godzilla Steven Spielberg Edward Zwick, Warner Bros. Pictures Lord of the Rings, 1993.

P. Harbor, A. , L. Wachowsky, I. Groucho, W. B. Film-partnership-jim-wynorski-brian-de-palma-dwight-little et al., Avalanche Home Entertainment, Cinetel Films Mission: Impossible The Jacobson Company Andrew Adamson Oliver Stone, Cinergi Pictures Entertainment, Hollywood Pictures Panic Room David Fincher, Colombia Pictures Corporation The Passion of the Christ Quentin Tarantino, Miramax Films Ransom Imagine Entertainment Darren Arnofsky, Artisan Entertainment Falls Productions, Twentieth Century-Fox Film Corporation A Simple Plan Lucas Films, Twentieth Century-Fox Film Corporation The Station Agent, Oliver Stone, Bros. Picture, Regency Enterprises Nixon Michael Caton ? Jones, Talisman Production, United Artists The Rock Michael Bay M. Night Shyamalan, Blinding Edge Pictures Sam Raimi, Colombia Pictures Corporation, Marvel Enterprises Star Wars Thomas McCarthy, SenArt Films, Next Wednesday Productions Strange Days Terence Malick Mike Figgis, Red Mullet Productions Wag the Dog, p.1600, 1977.