B. , M. Lerman, and S. R. , Disaggretate travel and mobility-choice and measures of accessibility Behavioral travel modelling, 1979.

B. , M. Lerman, and S. R. , Discrete Choice Analysis, Theory and Application to Travel Demand, 1985.

B. , J. D. Sirmans, and G. S. , Mass Transportation, Apartment Rent and Property Values, The Journal of Real Estate Research, vol.12, issue.1, pp.1-8, 1983.

B. , P. Cabanne, and I. , Part de marché des transports collectifs : évolution et perspectives, 2000.

B. , D. Allen, B. Mudge, R. R. Stater, P. B. Isserman et al., The impact of rapid transit on suburban residential property values and land development analysis of the Philadelphia high speed line, NTIS n° PB, vol.220, p.693, 1972.

B. , S. Guerin-pace, F. Mathian, H. Pumain, D. Sanders et al., Multiagents systems and the dynamics of a settlement system, Geographical Analysis, vol.28, issue.2, pp.161-178, 1996.

C. R. De-la-démographie-et-de-la-famille, M. H. Echenique, A. D. Flowerdew, J. D. Hunt, T. R. Mayo et al., Tenure choice, housing demand and residential location Housing location and the supply of local public services, FUJITA, M., Urban economic theory, pp.309-322, 1975.

G. Lyon and ?. , Agence d'urbanisme pour le développement de l'agglomération lyonnaise, Fonctionnement du marché de l'habitat dans l'aire urbaine de Lyon, 2006.

G. , C. A. Ben-akiva, and M. E. , Omitted attributes endogeneity in residential location choice models, Massachusetts Institute of technology, 2005.

H. , O. Ofek, and H. , The value of time in consumption and residential location in urban cities, American Economic Review, pp.996-1004, 1977.

R. Urbaine-de-lyon, Charte d'objectifs, 1994.

. Grenoble, D. Simmonds, M. Echenique, and J. Bates, Review of Land-Use/Transport Interaction Models, DETR Using a, 1969.

S. , R. Spiekermann, K. Wegener, and M. , Congestion, density and the use of land in transport Modelling urban sustainability, Swedish Journal of Economics International Journal of Urban Sciences, vol.74, issue.7, pp.161-173, 1972.

S. , I. M. Kockelman, K. M. Dunn, T. P. Van-lierop, W. F. Rima et al., Accessibility indices : A connection to residential land prices and location choices Towards an operational disaggregate model of choice for the housing market Preferences for modes, residential location and travel behaviour : the relevance for land use impacts on mobility, Paper presented at the 81 st Annual Meeting of the Transportation Research Board, pp.305-316, 1982.

W. , M. Weisbrod, G. Ben-akiva, M. Lerman, and S. , A new ISGLUTI : The SPARTACUS and PROPOLIS projects, Second Oregon Symposium on Integrated Land Use and Transport Models Tradeoffs in residential location decisions : Transportation versus other factors, Transportation Policy and Decision-Making, 1980.

S. Internet, http://www.mussa.cl http://www.stratec.be/FichesEtudes/AmenagementFR227.html http://www.urbansim.org Selon les études de Goodman, l'introduction des variables démographiques, comme l'âge du chef de ménage, dans l'équation de demande, fait que le pouvoir prédictif de la variable revenu conduise à des meilleurs résultats. En même temps

D. Qu, il y a une forte corrélation entre le revenu des ménages propriétaires et le prix de leur logement, mais une corrélation modérée entre le revenu des ménages locataires

P. Le, Planning and research of policies for land use and transport for increasing urban sustainability)??????????????????????, p.59

S. Le, Modèle dynamique de simulation de l'interaction urbanisation-transports en région Île-de-France)?????????????????, p.61

L. Mobilites, . Une, . Durable, and . ???????????, 102 3.1.1. Tentatives de modélisation de l'interface transport-urbanisme dans le cas lyonnais????????????????????????????????

L. Sources, D. Et, L. Variables, L. Pour, and . Modelisation-des-choix-residentiels???????????????, 123 3.3.1. L'Enquête Logement, p.124, 2002.

D. De, Obtention et analyse d'une typologie des IRIS selon leurs caractéristiques physiques (de localisation)?????????????????????????????..187 5.2.3. Obtention et analyse de la typologie des IRIS en fonction de toutes leurs