Géométrie Numérique
Résumé
Polygon mesh is a widely used representation to encode 3D shapes in a computer, since this is a versatile representation that is compatible with 3D acquisition processes. In the frame of this habilitation thesis,
we propose to study various ways of discretizing partial derivative equations on these meshes, and we propose applications to texture mapping, to converting meshes into Splines, to scientific visualization and to light simulation.
we propose to study various ways of discretizing partial derivative equations on these meshes, and we propose applications to texture mapping, to converting meshes into Splines, to scientific visualization and to light simulation.
Les maillages polygonaux sont des représentations géométriques de plus en plus utilisées pour encoder des formes dans un ordinateur, en raison de leur versatilité, et de leur compatibilité avec les dispositifs d'acquisition 3D. Dans le cadre de cette thèse d'habilitation, nous nous proposons d'étudier différentes maniérés de discrétiser des équations aux dérivées partielles sur ces maillages, ainsi que des applications aux domaines du plaquage de textures, de la conversion entre maillages et Splines, de la visualisation scientifique et de la simulation de la lumière.
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