CACHED MULTI-BOUNCE SOLUTION AND RECONSTRUCTION FOR VOXEL-BASED GLOBAL ILLUMINATION

Abstract : We address the main shortcomings of the voxel-based multi-bounce global illumination method of Chatelier and Malgouyres (2006), by introducing an iterated cached method which allows increasing sampling coarse-ness at each bounce for improved efficiency, and by introducing a ray-tracing based reconstruction process for a better final image quality. The result is a competitive accurate multi-bounce global illumination method with octree voxel-based irradiance caching.
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [17 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01183724
Contributeur : Rémy Malgouyres <>
Soumis le : mercredi 12 août 2015 - 17:53:04
Dernière modification le : vendredi 14 août 2015 - 01:03:02
Document(s) archivé(s) le : vendredi 13 novembre 2015 - 11:36:07

Fichier

grapp09.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01183724, version 1

Collections

Citation

Łukasz Piwowar, Rémy Malgouyres. CACHED MULTI-BOUNCE SOLUTION AND RECONSTRUCTION FOR VOXEL-BASED GLOBAL ILLUMINATION. Fourth International Conference on Computer Graphics Theory and Applications, GRAPP 2009, Feb 2009, Lisboa, Portugal. ⟨hal-01183724⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

126

Téléchargements de fichiers

102