A Discrete Radiosity Method

Abstract : We present a completely new principle of computation of radiosity values in a 3D scene. The method is based on a voxel approximation of the objects, and all occlusion calculations involve only integer arithmetics operation. The method is proved to converge. Some experimental results are presented.
Type de document :
Communication dans un congrès
Discrete Geometry for Computer Imagery, 10th International Conference, DGCI'02, Apr 2002, Bordeaux, France. Springer, 2301, pp.428-438, 2002, Lecture Notes in Computer Science. 〈10.1007/3-540-45986-3_38〉
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [9 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01183723
Contributeur : Rémy Malgouyres <>
Soumis le : lundi 10 août 2015 - 18:55:07
Dernière modification le : jeudi 13 août 2015 - 01:03:01
Document(s) archivé(s) le : mercredi 11 novembre 2015 - 10:31:17

Fichier

DGCI2002.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Collections

Citation

Rémy Malgouyres. A Discrete Radiosity Method. Discrete Geometry for Computer Imagery, 10th International Conference, DGCI'02, Apr 2002, Bordeaux, France. Springer, 2301, pp.428-438, 2002, Lecture Notes in Computer Science. 〈10.1007/3-540-45986-3_38〉. 〈hal-01183723〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

166

Téléchargements de fichiers

136